Autor | Připomínka |
OŽP - Ing.L.Hošek | Navrhovaná výsadba v prostoru mezi současnými kruhovými křižovatkami je za současného stavu nemožná z důvodu stávajícího stavu inženýrských sítí a jejich ochranných pásem. Realizace v navrhovaném provedení US by znamenala jejich přeložení. |
| Realizace vlakové zastávky – vzdálenost nádraží od současné zastávky Klatovy-město je cca 2,6 km. Do této vzdálenosti vkládat další zastávku se nejeví jako účelné. |
RNDr. V.Veselý | Na prezentaci autoři hrdě zdůrazňovali, že se snažili řešit propojení dvou klatovských center, tj. náměstí a obchodní zóny Škodovka. |
| Bohužel to jsou jenom hezké řeči, ale o jakémkoliv propojení v jejich podání |
| nemůže být vůbec žádná řeč. Tzv. "propojení" ve studii spočívá poze v tom, že |
| ulice Tyršova a Plzeňská navrhují zúžit, tedy snížit počet jízdních pruhů. To by mělo mít za následek snáze tyto ulice přecházet na světené křižovatce u sokolovny. Jenže: |
| 1. Jestli chodec už stejně musí čekat na křižovatce na zelenou, pak už mu je jedno, jestli musí překonat o nějaký jízdní pruh méně. |
| 2. Rozumím tomu, že v ulici Plzeňská bude snížen počet jízdních pruhů. |
| Neztotožňuji se ale s návrhem, podle kterého by měly být odstraněny také všechny odbočovací pruhy. Ty je nutné ponechat nejméně 50 m před křižovatkou, jinak by nastal brutální dopravní kolaps. Jedno odbočující auto zastaví celou kolonu. Pokud odbočovací pruhy zůstanou, pak křižovatce v Tyršově ulici nebude zrušen žádný jízdní pruh a v Plzeňské ulici pouze jeden pruh. |
| A toto máme považovat za "propojení" dvou městských center? |
JUDr. M.Muchna | Obsah územní studie ÚS 6. Jih Klatovy Lokalita Domažlická, Dragounská/Za kasárny, Za tratí neobsahuje podle mého názoru potřebné veřejně přístupné odpočinkové a parkové plochy využitelné pro návštěvníky nového skutečného centra Klatov- obchodního centra TESCO a potřebné umožnění bezpečného pěšího a cyklistického spojení sídliště Domažlické předměstí s obchodním centrem a historickým centrem města Klatov včetně napojení na cyklostezku při údolí Drnového potoka. Zde je bohužel patrné několik desetiletí trvající prodlení města se zadáním územních studií. |
OŠKCR - Ing. A.Kunešová, Ing. D.Šillarová | Nejedná se o území v památkové zóně, v této lokalitě se nenachází žádné nemovité kulturní památky. |
| V této lokalitě se nachází nové obchodní centrum Škodovka, které však je situováno v těsné blízkosti |
| historického centra města. |
| Návrh řeší bezpečnější propojení obou center pro pěší i cyklisty. Zlidnění stávající automobilové dopravy. |
| OŠKCR také upozorňuje na skutečnost, že se jedná o území s archeologickými nálezy, proto je zde nutné dodržet zákon č. 20/1987 Sb. o státní památkové péči ve vztahu k archeologii. |
| V případě další nové výstavby v této lokalitě je nutné zohlednit významné dálkové pohledy zejména na historické dominanty města. |
Ing.arch. K.Hanzlík | - na jakou dobu a jakým způsobem se předpokládá využití územní studie vzhledem k téměř celoplošnému rozsahu demolic nevyhnutelným v severní i jižní části územní studie ÚS6- sever a ÚS6-jih ? |
| Jakým způsobem bude státní správa používat územní studie při územních a |
| stavebních řízeních, která mohou nastat od subjektů v těchto lokalitách? |
HO - F.Kocfelda | Domažlická ulice - pro tento záměr je třeba doložit přesný výpočet předpokládané intenzity dopravy včetně nákladní po vybudování stavby Východního obchvatu Klatov, aby nedocházelo k zahlcení a zneprůjezdnění dopravy. |
| Okružní křižovatka u LIDLU se ruší – dříve zde byla pravoúhlá křižovatka, která se celodenně zahlcovala, zejména ve směru Nádražní-Domažlická. Pro výstavbu nových objektů a jejich zásobování je třeba zajistit dostatečný počet parkovacích stání – stupeň automobilizace 1,5. |
Ing.arch. E.Kováříková | Pozitiva: |
| Definice „kamenného a plechového centra“ - vzájemná vazba vytváří pozitivní symbiózu obou veřejných prostranství. |
| Zdařilý je návrh Domažlické ulice navržený s důrazem na komunikační, pohledové i krajinné souvislosti. |
| Organizace a kumulace přestupních uzlů veřejné dopravy blíže městského centra. |
| Podpora veřejné dopravy, pěší a cyklistické dopravy. |
| Návrh veřejného prostranství mezi uličními bloky G1,G2,G3,G4, určení iniciační stavby pro daný veřejný prostor. |
| Negativa: |
| · Absence koncepce krajinného propojení - vazba stromových alejí na extravilán města, jenž vychází ze základní koncepce zelené infrastruktury – stanoveno ve výkrese č. 06 Schéma vztahu města a krajiny - ÚPD města Klatovy. |
| · Nejasná hierarchie komunikační sítě a veřejných prostranství v rámci řešeného území, pro obě předložené varianty řešení. |
| · Dopravní napojení jižní části lokality ÚS6-jih Klatovy na území na západní straně, území za tratí. |
| · V návrhu nových veřejných prostranství, místních komunikací a uličních čar maximálně zohlednit majetkoprávní poměry v území a polohu stávající zástavby. |
| · Potřeba členění uličních bloků G6, G7 …..? |
| Doplnění: |
| · Etapizace řešení, iniciační stavby. |
| · Rozsah potřebných asanací pro možné uvolnění zájmového území k přestavbě a stanovení základních pravidel pro navazující strukturu zástavby veřejné prostranství ovlivňující - typ zástavby, její hmotové a výškové uspořádání atd... |
| · Ověření vlivu nové výstavby na krajinný ráz (zachování a doplnění pohledově cenného panoramatu). |
| · Řešení potřeby dopravy v klidu, včetně rezervy pro plochy 1 – ZS MC. |
| · Prokázat návaznost dopravního řešení navrženého pro zájmové území ÚS.6 jih (včetně cyklostezek/cyklotras, MHD .. ) na celoměstskou dopravní síť. |
OVÚP - Ing. P.Boublík | - doporučuji zpracovat ve dvou variantách |
| - v případě zápisu studie do evidence bude zablokován rozvoj areálu bývalého výkupu (přes areál navržena komunikace) |
| - nově navržené komunikace přes areál výkupu (Ferrum) jsou ukončeny v Nádražní ulici úrovňovým křížením s tratí – toto řešení nepovažuji za reálné ani dobré z hlediska bezpečnosti provozu |
OD - Ing. A.Nauš | Domažlická ulice - přínosem je vysázení stromových alejí, nutné svedení povrchové dešťové vody z asfaltových ploch do zeleně, ke stromům – snížení nákladů na údržbu zeleně |
| Okružní křižovatka u LIDLU by měla být zachována z důvodu vysoké intenzity dopravy která dobudováním obchvatu Města Klatov zřejmě nedozná významnějších změn – vysoký stupeň migrace v rámci sídla. |
ORM - Ing. D.Pleskotová | Nelíbí se mi nová bloková schémata u stávajících funkčních areálů – Škodovka, Dragounská kasárna, Ferrum, v případě zájmu majitelů o úpravy v soukromých areálech se budou muset těmito schématy řídit. |
| Velkorysé řešení Domažlické ulice (bulvár), zastávka ČD, malý autobusový terminál – podmíněno dostavbou východního obchvatu a změnou kategorie Domažl. ul. Do té doby by územní studie mohla znemožnit jiné stavební úpravy v místě. |